dimecres, 22 d’octubre del 2014

Marcadors als documents de Google Drive

Els documents de Drive incorporen una funció anomenada marcadors que ens permet insertar enllaços a una paraula o frase del mateix document. Aquesta funció és especialment útil a documents llargs perqué podem adreçar al lector a una part del text relacionada amb allò que està llegint.
Una utilitat d'aquesta funció dels marcadors podria ser insertar un a l'inici de cada capítol, per després poder enllaçar els diferents punts de l'índex adreçant-los a la primera pàgina de cada capítol.
També resulta molt útil per crear documents de preguntes i respostes: en fer "clic" al damunt de cada pregunta, ens porta a la resposta adequada unes pàgines més endavant.
Podeu seguir el procés en aquest tutorial:
Google Docs Truco 4
Per fer-los servir dins d'un document, només cal sel.leccionar el text o posició on volem posar el marcador, anar al menú insertar i fer "clic" a l'opció Marcador. Per crear l'enllaç a aquest marcador cal sel.leccionar el text que enllaçarà amb ell i fer "clic" a insertar / enllaçar . Apareixerà un quadre de diàlog amb diferents opcions, al qual escollirem l'opció Bookmark. Sorgirà a la dreta un llistat amb tots els marcadors presents al document.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=tTQMK0d1Pb0&w=500&h=305]
Nota: a la versió del Drive en català, l'opció "Marcador" es diu "Adreces d'interès"

(Font: PCactual)



(Aquest article és una rèplica de la publicació realitzada al blog de la comissió TIC (Amics de les TIC) de l'Escola Sadako de Barcelona)




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada